Building Green melder udsolgt

Annonce – Dato 24 okt 2017

Alle 170 udstillerpladser er blevet solgt til Building Green

Building Green melder udsolgt

Building Green melder udsolgt

Building Green kan nu melde alt udsolgt i udstillingsområdet. Udstillerne spænder fra internationale virksomheder over danske producenter til små grønne iværksættere

Alle 170 udstillerpladser er blevet solgt til Building Green - konferencen om bæredygtigt byggeri, der finder sted i Forum i København 1.-2. november. - Vi er glade for, at vi kan tage imod så mange bæredygtige udstillere. Det er for os et tydeligt tegn på, at bæredygtigt byggeri er blevet mainstream og et seriøst konkurrenceparameter, siger projektleder på Building Green Sarah Elhauge.

Hjælper start ups

Producenter, arkitekter, bygherrer og ingeniører mødes på den grønne byggeevent for at blive klogere på morgendagens grønne løsninger, netværke og få gode ideer med hjem. Som noget nyt kan de mange besøgende på Building Green også møde grønne iværksættere og start ups. Det sker i udstillingsområdet kaldet den bæredygtige markedsplads.

- Vi vil gerne skubbe til udviklingen og hjælpe iværksættere med at komme ud over rampen. Derfor har vi med Realdania, Boligfonden Kuben og STARK som sponsorer designet et særligt område for start ups og iværksættere, hvor de kan udstille for et minimalt beløb, siger Sarah Elhauge.

Blandt udstillerne start up-virksomheden Demolition to Design, der vandt Unleash Innovation Lab i sommer. Det unge iværksætterfirma kortlægger og reviderer byggematerialer fra bygninger, der skal rives ned, så materialerne kan udnyttes bedre. Et andet iværksætterfirma er ILuft, der har udviklet et individuelt ventilationssystem, der går direkte til den enkeltes arbejdsstation. Fordelen ved det individuelle system er, at den nye luft holdes fri fra den eksisterende luft, der kan være forurenet med CO2.

- Vi glæder os til at præsentere de unge håbefulde virksomheder for resten af branchen. Vi håber, at de på Building Green kan møde investorer eller samarbejdspartnere, der gør det lettere for dem at bryde gennem lydmuren og komme ud til et større publikum, siger Sarah Elhauge.