Stenlille Skole

Tilbygning af skole 0-10, klasse i Sorø på 1 etager . Selve byggeriet er påbegyndt februar 2012 med en beregnet byggeperiode på 6 måneder til en anslået udgift på 29,0 mio.kr med et brutto areal på 1350 m².

Bygherren er Sorø Kommune og som arkitekt er valgt Kant Arkitekter A/S - Part of Sweco. Projektet udføres i form af fagentreprise .

Kigger vi på andre firmaer, som er koblet på byggeprojektet i Byggefaktas database, finder vi for eksempel Alectia A/S Rådgivende Ingeniører som har deltaget som konstruktør ,som ventilationsentreprenør er Bravida Danmark A/S og Bravida Danmark A/S er valgt som VVS-entreprenør. El-installationerne håndteres af Multi-Tech A/S Sorø.

Få alle detaljer om dette projekt med abonnement hos FaktaNet Live

Involverede firmaer

ESYLUX Danmark Aps

Stenlille Skole ligger i Sorø Kommune og har ca. 517 elever fordelt på 21 klasser samt 70 ansatte. Stenlille Skole havde, i forbindelse med en ny tilbygning til den eksisterende skole, et ønske om lysstyring og valgte at montere sensorer i såvel klasselokaler, gangarealer, aulaen samt birum. Med PD-C360i/24 DUODIMplus er der mulighed for dæmp i 2 zoner (vinduesområde og inde i klasselokalet), regulering af de 2 belysningszoner til et konstant lysstyrkeniveau afhængig af dagslys og tilstedeværelse samt automatisk tavlebelysning afhængig af tilstedeværelse (kan til hver en tid tændes eller slukkes manuelt med en afbryder). Alle disse fordele gjorde valget nemt, da der skulle vælges sensor til klasseværelserne på Stenlille Skole.

Følgende sensorer blev valgt:

• PD-C360i/24 DUODIMPlus-SM (Klasselokaler)
• PD-C360i/24 Plus + slaver (Gangarealer)
• PD-C360/24 Plus (Aula)
• MD-C 360/i 8 mini (Birum)

Sensorerne sikrer den helt rigtige belysning og frem for alt opnås usædvanligt høje energibesparelser, da ESYLUX sensorer, med et egetforbrug på under 0,3W, ligger lavest på markedet.


Anlægsgartner
Vækst & Miljø A/S Anlægsgartnerifirma
Arkitekt
Kant Arkitekter A/S - Part of Sweco
Beton Entr.
Unibyg A/S
Byggepladsetablering
Unibyg A/S
Bygherrerådgiver
Arkitektfirmaet Hs A/S
Bygherre
Sorø Kommune
El-entreprenør
Multi-Tech A/S Sorø
Gulv Entr.
Georg Berg A/S
Involveret i projektet
Stenlille Skole
Jord/kloak Entr.
Unibyg A/S
Landskabsarkitekt
Kragh & Berglund Landskabsarkitekter A/S
Maler Entr.
Sorø Malerfirma Jesper Dywremose v/ Jesper Dywremose
Murer Entr.
Bødker & Søn V/ Lars Bødker
Nedrivning Entr.
Cc-Ducamiljø ApS
Rådg.ing. el
Alectia A/S Rådgivende Ingeniører
Rådg.ing. konstruktioner
Alectia A/S Rådgivende Ingeniører
Rådg.ing. ventilation
Alectia A/S Rådgivende Ingeniører
Rådg.ing. VVS
Alectia A/S Rådgivende Ingeniører
Snedker Entr
Georg Berg A/S
Styringssystemer Vent.
Dansk Automatikservice ApS
Styringssystemer
Dansk Automatikservice ApS
Totalrådgiver
Kant Arkitekter A/S - Part of Sweco
Tømrer Entr.
Georg Berg A/S
Ventilation Entr.
Bravida Danmark A/S
VVS Entr.
Bravida Danmark A/S

Produktkoblinger

Automatisering, Inden- og udendørs

Vores produkter kan være med til at forbedre livskvaliteten i bygninger


Projektdetaljer

Kategori:
Tilbygning til skole
Adresse:
Stenlille Skole
Hovedgaden 5
Sorø
Sjælland
Budget (Mio. ):
29,0 Mio.Kr
Entr. form:
Fagentreprise
Brutto kvm.:
1350
Etager:
1
Byggestart:
Februar 2012
Færdigt:
August 2012
Byggeperiode:
6 Måneder
Oprettet:
2006
Opdateret:
2015-10-02

Relaterede projekter

10. kl Skolen Hillerød

10. kl Skolen Hillerød

Ombygning | Hillerød | 4 Mio.kr

Ombygning af skole 0-10, klasse i Hillerød . Selve byggeriet er påbegyndt jun...


Blåkilde Efterskole

Blåkilde Efterskole

Tarm

Projektet omfatter etablering af faciliteter til opbevaring af cykler. Blåkil...


Brønshøj skole

Brønshøj skole

Tilbygning | København | 100 Mio.kr

Tilbygning af skole 0-10, klasse i København på 2 etager . Selve byggeriet er...

FÅ NYHEDER OM BYGGEMATERIALER OG
PRODUKTER - DIREKTE I INDBAKKEN

Virksomhedens politik for datahåndtering, integritet og cookies

Du accepterer, at vi indsamler data, når du besøger vores hjemmeside og benytter vores serviceydelser. I vores integritetspolitik forklarer vi, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi bruger dem til.
Læs mere...

OK, jeg forstår