Verdens første pullertsystem til broer og andre smalle veje

Dato: 28 nov 2019

Et innovativt brobeskyttelsessystem, som kan modstå en 7,5 tons lastbil med 48 km i timen, er nu tilgængelig til at beskytte fodgængere mod påkørsler af køretøjer.

Verdens første pullertsystem til broerRevolutionerende nyskabelse sikrer gangarealer mod påkørsler

Beskyttelse af offentligheden

Broer kan være svære at færdselssikre, fordi konstruktionen sjældent tillader montering af pullerter i en tilstrækkelig dybde. Buede forløb kan også være en udfordring, ligesom den ofte manglende eller beskedne adskillelse af trafikarterne (gående, cyklister og køretøjer). Men det er der råd for med det nye system.

Nyt beskyttelsessystem

Beskyttelsessystemet er udviklet af ATG Access, der producerer vejspærringer, pullerter og køretøjsbarrierer, og er det første af sin art. Det nye brobeskyttelsessystem gør det muligt at opsætte pullerter i en nyt, superlavt fundament, hvilket gør det unikt egnet til brobeskyttelse eller andre lignede smalle veje.


Robert Ball, Engineering Director head of R&D hos ATG Access, forklarer: "Pullerter er den ideelle sikkerhedsløsning til fortove på broerne, da de sikrer, at fodgængere ikke er fanget bag en kontinuerlig barriere. De eksisterende permanente pullertsystemer er imidlertid ikke egnede til brug på broer, da deres fundering ikke er tilstrækkelig lav.”

brobeskyttelsessystem har en fundamentdybde på kun 40 mm

Fundamentdybde 40 mm

Det nye brobeskyttelsessystem har en fundamentdybde på kun 40 mm, hvilket betyder, at kun minimal udgravning er påkrævet, og broens strukturelle integritet opretholdes. Lave omkostninger og hurtig installation gør også systemet attraktivt. Systemet er blevet testet med succes til både IWA 14 og PAS 68 standarder og stopper en 7,5 tons lastbil med 48 km i timen med 0,4 m penetration.

Universelle kombinationsmuligheder

Systemet blev testet med ATG Access 's Westminster High Security pullert, men fundament og sokkel kan også bruges sammen med andre typer og former for pullerter, der passer til de individuelle sikkerheds- og æstetiske krav. 
Henrik Færch, direktør hos Damasec, der er eneforhandler af beskyttelsessystemet i Danmark, slutter: ”Dette brobeskyttelsessystem er ideelt i lande med mange broer, hvor der ikke har været nogle løsninger før. Selv med den lave fundamentdybde ydes der samme beskyttelsesniveau som ved pullerter på landjorden. Det understreges også af den dobbelte certificering. Hos Damasec hjælper vi med holistiske løsninger med forskellige typer af pullerter til en samlet beskyttelsesløsninger på broer, vejen til broen og langs efterfølgende fortov.”  

Læs mere her

Se dateblad her

Dansk repræsentation

Mere om produktet Pullerter

Pullerter

Statiske og automatiske pullerter: både til trafikstyring og sikringsprojekter

Den miljøvenlige køretøjschikane
Køretøjshindring med mulighed for hegn
Automatisk pullert med

Automatisk pullert med

SP400 Automatic Bollard

Læs mere

Fast pullert med LED

Fast pullert med LED

S180 Shallow Mount Bollard

Læs mere

Fast pullert med indlejringsmuligheder

Fast pullert med indlejringsmuligheder

Centurion High Security Bollard

Læs mere

Fast pullert med lav fundamentsdybte

Fast pullert med lav fundamentsdybte

SP1000 Shallow Mount Bollard

Læs mere

Den certificerede køretøjsbarriere
Håndbog om højsikkerhed
Blast demo

Blast demo

Se videoen her

Læs mere

Surface Guard i Danmark og Sverige
Engage 2019

Engage 2019

Surface Guard og Rosehill barriers - køretøjsbarrierer

Læs mere

Adgangspunkt for redningsberedskabet
Redningsberedskabet har fri adgang

Redningsberedskabet har fri adgang

..gennem Surface Guard køretøjsbarrieren

Læs mere

Surface Guard

Surface Guard

Testet og certificeret køretøjsbarriere

Læs mere

FÅ NYHEDER OM BYGGEMATERIALER OG
PRODUKTER - DIREKTE I INDBAKKEN

Virksomhedens politik for datahåndtering, integritet og cookies

Du accepterer, at vi indsamler data, når du besøger vores hjemmeside og benytter vores serviceydelser. I vores integritetspolitik forklarer vi, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi bruger dem til.
Læs mere...

OK, jeg forstår